Instagram : @artotes.co

Bercuti di South Korea bersama Traveloka

Traveloka adalah salah satu platform penerbangan dan tempahan hotel terkemuka di Asia Tenggara, berkhidmat lebih daripada 18,000 laluan dan ribuan hotel di Asia Pasifik. Saya selalu terbayang-bayang untuk terbang ke Korea Selatan. Semoga peluang ini membawa saya terbang ke sana dan merealisasikan impian saya! Let's go! #MyTravelokaEscapade



Terdapat beberapa buah negara yang ditawarkan oleh Traveloka untuk percutian iaitu EL NIDO , HONG KONG, LANGKAWI, BALI , LONDON, TOKYO, NEPAL, SABAH MELBOURNE, SOUTH KOREA


sudah tentu SOUTH KOREA menjadi pilihan hati saya! Kenapa South Korea? sebabnya suasana pemandangan dan cuaca di Korea sangat best. Terdapat juga beberapa tempat di Korea yang menjadi tumpuan saya jika saya sampai menjejakkan kaki di Korea. Selain itu, saya ingin memenuhi wish list #KekjaAdventures dengan aktiviti-aktiviti lasak di Korea. Lets fly with me? #MyTravelokaEscapade


Pulau Nami

Inilah tempatnya yang paling sweet di mata saya! cantik dan menenangkan . kalau tak pergi berdua pun, bercinta dengan tempat ni je dah cukup. Paling best, kalau dapat pergi ke tempat ni pada musim sejuk. Orang selalu kata, kalau kita menyatakan cinta pada salji pertama. nanti cinta akan terbalas. LOL // pengaruh The Lagend of Blue Sea . Pemandangan di Pulau Nami lagi syok dapat di-record guna drone. I'll have my own drone one day, sebab memang in myhobby-wishlist


Jangan tertinggal list menyeberangi sungai untuk ke Pulau Nami dengan menaiki zipline. Ini memang kurang hajar punya best! Saya sangat suka dengan aktiviti lasak terutamanya melibatkan kelincahan dan keberanian. Dalam kes ni, memerlukan keberanian sebab ZIPLINE adalah yang macam ni .


I believeee I can fly! Macam tu feelingnya. Oh-seronoknya dapat pergi Korea. Ini baru Pulau Nami. Tidak ketinggalan juga untuk bermain sukan air di Pulau Nami.



Masa itu emas. Jadi, jangan sia-sia kan masa yang ada di Korea, ayuh penuhi dengan aktiviti-aktiviti yang menyeronokkan! 


Bungee Jumping di Cheongpung Land

Ini adalah misi paling utama yang saya selalu sebut-sebut pada kawan-kawan saya. "Aku teringin nak bungee jumping" , "kat mana ada bungee jumping?". "satu hari nanti, aku akan buat bungee jumping jugak!". setakat ni ketinggian paling mencabar di Macau Tower, Macau dengan ketinggian 233meter! Tapi sekarang kita di Korea (feeling sangat) . Jadinya, ketinggian 62meter di Cheongpung Land
sudah mencukupi misi #KekjaAdventures saya.




Dear  www.traveloka.com.my , bawalah saya ke sini. Saya nak buat terjunan bebas di sini \o/ .. ada banyak tempat di Korea yang menawarkan aktiviti bungee jumping. Tapi setakat pencarian saya di google, inilah tempat yang paling tinggi di Korea untuk bungee jumping dan turut menawarkan aktivit-aktivit yang lebih ekstrim seperti "Ejection Seat" dan "Swing Big." Maka, Korea Selatan sangat sesuai untuk melaksanakan misi #KekjaAdventures.


Terjah Restoran & Makanan Halal di Korea

Last but not least, perkara penting bila kita pergi travel adalah menikmati makanan tradisi sesebuah negara! #IloveFood . Antara makanan halal di Korea yang saya teringin nak cuba adalah : 

Bibimbap


Ini lah makanan paling perfect bagi saya , kerana bibimbap ialah makanan khas dari Korea yang menyediakan campuran nasi, daging dan sayur, Lengkap piramid makanan! 


Jjampong


Jjampong adalah makanan Korea yang berisi mi dan makanan laut seperti cumi, udang dan ketam. Lazat sungguh! 


Tteobokki


Tteobokki adalah makanan Korea yang diperbuat dari tepung beras dan pedas. I love this so much. dan akhir sekali, saya nak cuba semua Dessert di South Korea!


Itulah dia 3 perkara utama yang saya ingin lakukan sekiranya saya mendapat tajaan www.traveloka.com.my untuk bercuti ke Korea Selatan! Jangan lepaskan peluang anda untuk menyertai kami terbang bersama www.traveloka.com.my



sincerely,
Faezah Mdnor

Post a Comment

Komen anda amat saya hargai!

Previous Post Next Post

Contact Form