Instagram : @artotes.co

Pasal Tuto Kekja ?



Long time no tutorial blog from me? sebelum ini saya kongsi tutorial blogskin disebabkan masa tu blog yang indah ini menggunakan template blogskin. Sekarang dah tukar kepada Denim Template. Ok pening. Apa beza dua tu? Btw, i'm not sure betul ke istilah untuk jenis-jenis blog tu. Tapi takpe. Keduanya lebih kurang macam ni. Blogskin tuh, kita just copy code design blog tuh dan paste dekat blog kita. Macam tuh. Dari mana nak dapat code blogskin? Dulu saya menggunakan www.blogskins.com . Sekarang link tuh dah macam tak wujud ataupun sudah diupdate. Banyak perubahan pada link-link yang di mention terutamanya dalam tutorial. Link tersebut sudah diupdate/ lupus terus.

Okay, back to the topic. Blogskin tuh, bila kita pergi view blog orang lain pastu "Eh, kenapa blog i sama dengan blog dia. sebijik segolek! lol dia curi code blogskin i ke?" Minta maaf ya. Itulah blogskin, dimana korang akan menemui kembar-kembar blog korang. Gituh. So, kalau kedekut taknak sama design blog. Gunalah Denim Template, which is kita yang design sendiri.

So design blog sekarang ni adalah I yang design sendiri. Kelabu putih berpolkadot. Cute kan? Yerp.
Tapi menggunakan khidmat tempahan.Maklumlah laptop Window berapa nih, photoshop pun takda!


Jadi, saya ingin memberitahu tentang tutorial blogskin yang saya post dulu. Mungkin ada link yang dah tak valid. Senang citer, boleh cancel out lah tutorial I yang dulu tuh. Nanti saya update yang baru. In shaa allah.
/

Post a Comment

Komen anda amat saya hargai!

Previous Post Next Post

Contact Form