Faezah Mdnor Official Blog
About me Linkies Dapur Kekja My diary Tarbiah Hati

Nur Faezah bt Mohamad Nor
BLOGGER | MALAYSIA
what are our preparation to die tomorrow?
Status: A blogger since 1st January 2011

orang usha blog

Tagboard



Contact Me
Instagram


Blog archive

  • Dapur Kekja : Ikan Patin (Asam Rebus)
  • Dapur Kekja : Lauk Sardin
  • Shaklee : Perfomance Drink
  • My little Travel : #FoodHunterSatisfied
  • Interview TESL di UiTM Jengka
  • Totebag by Faezah Mdnor (@artotes.co)
  • Result SPM16
  • Women Backpack Terkini
  • Shaklee : Vita-C Plus
  • Baby Journal


  • This Blog Sponsored by :



    Followers!



    Kekasih Hati
    Wednesday, 8 June 2016 | 0Comment(s)

    "Idola" - Kalau dengan music video boleh buat kau sanggup tampal poster nama dan wajah mereka di dinding sampai sanggup tukar wallpaper skrin muka mereka yg kau puja. Kalau dengan drama boleh buat kau crush siang malam inginkan selebriti tu. Kalau dengan lagu boleh buat kau siang malam nyanyi dan hadap cover song suara orang tu... Takkan dengan orang yang mampu bagi kau syafaat akhirat kelak kau tak nak kenal dan cinta? . .

    Macam mana kau nak idolakan seseorang yang kau tak pernah nampak dan tahu rupanya. Macam mana kau nak cinta dekat seseorang yang kau sendiri tak pernah bercakap dengannya. "Bacalah" . Baca sirah baginda dan para sahabah. Baca Quran yang dalamnya seribu satu kisah dan ayat dari Allah . Nescaya kau akan jumpa apa yang kau cari dan ingin rasa terisi. .

    Tak kenal maka tak cinta. Oh Allah... Beri aku rasa cinta yang membuak2 terhadap kekasihMu 💖 Terima Kasih kerana menghidupkan aku di dalam Islam dan sebagai umat Muhammad s.a.w




    Tips untuk gembira
    Tuesday, 7 June 2016 | 0Comment(s)
    Andai ada yang melukakan hati.
    Lupakan perbuatan mereka, dan DOA kan mereka :)

    Doa Rasulullah sekiranya di sakiti :

    "Ya Allah, ampunkanlah mereka sesungguhnya mereka tidak mengetahui"

    Percayalah, bahagia menanti .





    Cerpen 'heartshot'
    Wednesday, 1 June 2016 | 0Comment(s)
    "Cepat Fatin kita dah lambat pergi yassin ni"

    itulah rutin setiap pagi jumaat, bacaan yassin di dewan sekolah. dan tepat pukul 7.15pagi pintu dewan akan ditutup! itulah yang paling mengerikan bagi aku.



    "awak boleh baca yassin tak?" tanya Fatin kepada aku sambil mata ku meliar mencari tempat kosong didalam dewan itu.

    "Boleh". jawab ku ringkas.

    "lah. kenapa awak tak ambil buku yassin?" tanya Fatin kepada aku.

    "em takpelah, saya dah hafaz lagipun kita dah lambat ni nanti tak dapat tempat pulak" jawab aku yang tergesa-gesa mencari tempat memandangkan dewan sudah mula dipenuhi pelajar dan guru.

    " em mulut je ke dapat pahala? mata? tangan?" tanya Fatin yang cuba mengingatkan aku.

    Dushhhh!

    terkena 'heartshot' tanpa sengaja. dengan tangkas aku ke tengah dewan, mengambil buku yassin dan duduk diam-diam sebelah Fatin.


    Nota : ada perkara yang kita pandang remeh tapi itulah. Jangan pandang remeh pada suatu kebaikan walau sekecil perkara sebab semua tu Allah kira. Nampak macam remeh sangat tapi anggota ini yang akan berkata-kata menjadi saksi di akhirat kelak. Sudah beriman kah seluruh anggota badan kita?



    FUTURE
    PAST