Friday, 30 September 2016

Cinta itu fitrah

bukan sahaja hati, malah jari yang menaip ini pun terasa janggal untuk berbicara soal hati. Oh tidak! Jangan pandang cinta adalah perkara yang euww atau sebagainya kerana cinta itu fitrah (suci) . Bercinta tak salah, dengan siapa kita bercinta dan bagaimana kita bercinta itulah yang menentukan salah atau tidak. atau lebih spesifik Halal atau Haram

entry saya yang sebelum ini iaitu Pilihan cinta : Aimaan Banna, sangat padat dan in shaa Allah tepat pengisiannya dapat menyedarkan kita. Cinta yang macam mana kita nak pilih?

Setabah hati saya pun, tipulah kalau takde rasa macam nak bercinta. rasa kosong je kadang. rasa macam takde orang suka aku ke. rasa sunyi. macam-macam rasa. Jadi, untuk bagi korang rasa apa yang saya rasa, saya ingin kongsikan teks dari Afaf Amra merupakan Founder Usrah Santai.



Perempuan.

Walau bagaimana sibuk dan aktif dalam society, kental bawa diri, takde pakwe, bersemangat dalam dakwah atau bijak melangit dalam pelajaran, tetap takkan lari daripada bicara soal hati.

Andai hati itu asalnya lembut, maka selamanya jua lembut.
Suka orang itu, suka orang ini
Nak jaga hati,
Taknak lagha
Taknak fikir yang sia-sia

Kadang-kadang rasa rindu sangat sampai nak kahwin sahaja lagi mudah.

Tengok orang couple, rasa nak couple juga. bila fikir balik, taknak couple sebab taknak buat perkara yang menghala dosa tetapi jiwa terseksa!

Tengok orang kahwin pun nak kahwin juga. taktahu kenapa rasa nak kahwin sangat tetapi yang tahu hanya nak kahwin sebab seronok tengok orang kahwin.

Pelbagai rasa didengari
Bercampur baur dalam hati

Itu lumrah sayang.

Apatah lagi dalam umur yang makin meningkat dewasa.
Soal hati dan fitrah rasa untuk disayangi dan menyayangi itu biasa.

Cuma terkadang diri perlu tahu, fokus kehidupannya di mana.

Ada satu masa.
Allah pasti akan satukan dua hati menjadi satu ikatan yang halal.

Jadi harini, takperlu mencari atau mengejar. Cukuplah dengan berusaha melengkapkan diri. Jujur kata, tak mudahlah nak jaga hati tetapi kerana Allah! aku cuba untuk tetap menjaga dan in shaa Allah. perempuan yang baik untuk lelaki yang baik , lelaki yang baik untuk perempuan yang baik dan begitulah sebaliknya dalam Surah An-Nur ayat 24 . Percayalah akan ada, cuma bukan sekarang waktunya. Its too early for you (me) . Lets prepared ourself dan see you 3 years later :) - (2019)



 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI