Instagram : @artotes.co

Kekja Read : REMEDI


Hai! Assalamualaikum. perkenalkan segmen baru dalam blog ini diberi tajuk Kekja Read. Sebelum ni ada juga review buku yang di baca, tapi mungkin susah untuk korang cari. So lepasni boleh google Kekja Read in shaa Allah korang dapat catch up buku-buku yang pernah dibaca.

So guys, back to my routine. Reading, writing and sharing as a blogger always do. Harini nak review buku REMEDI. STRICTLY TIDAK DISPONSOR. Beli sendiri, baca sendiri dengan pilihan sendiri. Begitu

Kenapa pilih REMEDI?

Pembacaan saya mengikut apa yang saya perlukan ketika itu. Memandangkan saya perlukan inspirasi untuk bangkit kembali, maka saya lebih prefer puisi. Sebab puisi melontarkan kata yang ringkas tapi padat. Malah setiap perkataan membawa maksud tersirat dan kadang hanya dengan satu patah perkataan dah cukup buat kita faham apa yang cuba disampaikan.

Di saat sedih, mata hati tak mampu lagi nak proses kata-kata yang panjang. Hati perlu ditenangkan. Ruang menerim juga sudah terhimpit. Pada saya, puisi adalah yang terbaik. Jadi, kebetulan Dayana Amerda baru je keluarkan buku penulisannya. Tertarik untuk membelinya sebab ada baca post isi dalam buku REMEDI. seperti saya sangat memerlukannya.

Sifat puisi ni, hanya difahami bila kita sedih, broken. Tapi bila jiwa kita tenang dan gembira, sukar untuk kita faham maksud sebenar sesebuah puisi. 

Jadi, meh saya tunjuk isi dalam buku ni.




Buku ni tidak nipis dan tidak tebal. Sangat sesuai pada keadaan yang memiliki 181 halaman muka surat. Saya beli secara online di karangkraff ( boleh cari kat instagram ).

Harga buku REMEDI : RM 25.00 (SM) & RM 28.00 (SS)

 
Kalau awak tanya saya apa maksud REMEDI? sumpah saya taktahu. HAHA
tapi apa yang saya dapat hasil dari pembacaan adalah secebis inspirasi. Seolah setiap halaman sedang menceritakan apa yang saya alami. Jika dengan membaca halaman yang saya kongsikan tersebut buat awak rasa tertarik. Yep, you should have it. You should read dari kulit ke kulit.

Thankyou Dayana Amerda untuk karya ini. Moga terus memberi inspirasi sebab ramai lagi yang dahagakan semangat hati. 

5 Comments

Komen anda amat saya hargai!

  1. bukunyaaa simple x nampak padat..
    saya cepat jemu buku yang banyak tulisan penuh.. hehe..

    ReplyDelete
  2. Selamat membaca sebagai terapi minda

    ReplyDelete
  3. Izin promo ya Admin^^
    bosan tidak ada yang mau di kerjakan, mau di rumah saja suntuk,
    mau keluar tidak tahu mesti kemana, dari pada bingung
    mari bergabung dengan kami di ionqq^^com, permainan yang menarik
    ayo ditunggu apa lagi.. segera bergabung ya dengan kami...
    add Whatshapp : +85515373217 ^_~ :))

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form