Instagram : @artotes.co

Kekja Skincare : Face Wash hilangkan jerawat pasir


Seumur hidup, ini kali pertama dapat jerawat pasir. Tak sure sama ada jerawat pasir atau ada nama lain, yang pasti dia mcm biji-biji yang banyak dan bila kita sentuh muka tak smooth lah. Rasa menggerutu..Nak picit tak boleh sebab takde mata. 

Benda tu banyak sangat area pipi, dagu dan dahi. Dekat tepi dahi pun ada. Muka aku jarang ada jerawat banyak-banyak. Selalunya dia datang sorang, pastu senang je hilang bila pakai pencuci muka. Tapi kalini, lain macam guys.

Aku banyak dengar pasal Himalaya ni. Tapi aku tak pernah try sebab aku jenis kulit normal. Produk Himalaya mostly untuk sensitive skin ataupun jenis muka berjerawat. Kalau korang zoom pada gambar tu, FaceWash kat situ ada tulis Combats Pimples. Since, muka aku kalini didatangi jerawat pasir yang ganas-ganas dan banyak. So aku kira sebagai muka berjerawat (self- proclaimed).

Himalaya ada banyak jenis Face Wash. Aku beli yang Purifying Neem Face Wash, texture dia gel warna hijau (seperti dalam gambar) dan berbuih. Dia bukan sejenis Gel Face Wash yang takde buih. Dia berbuih dan ade perfume. Selalunya aku memang elak Face Wash yang ada paraben dan perfume. Tapi kalini aku tak perasan plak. Hehehehe.. Since aku pakai Face Wash ni dalam masa seminggu, jerawat pasir berkurang tapi kulit muka aku menggelupas. Seperti yang aku cakap tadi, Himalay ni mostly product sensitive skin. Tapi jangan risau, kulit menggelupas sebab muka aku terlalu kering ditambah pula cuaca panas. Tekak aku pun perit. Then, aku setelkan kes menggelupas dengan pakai mask moisturizing Watsons! Setel.

Sekarang muka aku dah elok sikit, ada beberapa jerawat pasir yang masih degil di kawasan pipi dan tepi dahi sahaja. Dahi dan bawah dagu dah setel. Manakal untuk scrub, aku sahaja buat tambah untuk sental pores. Scrub sangat berguna untuk hilangkan kotoran dalam pores. Lepas FaceWash, gunalah Scrub. Selalunya muka ditumbuhi sesuatu sebab kotoran dalam pores. Begitulah ia berfungsi pada aku. Ada pengguna Himalaya kat sini? Sudi-sudilah share pengalaman di komen. 


NOTE : Lepas hilang bersih jerawat pasir (habiskan Himalaya Face Wash) , aku akan kembali gunakan Face Wash routine iaitu SIMPLE GEL FACE WASH.





2 Comments

Komen anda amat saya hargai!

  1. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! |
    Kesempatan Menang Lebih Besar,
    || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete
  2. memang teruk jerawat pasir, nasib baik ada tips mudah

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form