Instagram : @artotes.co

Cara hidupkan lesen memandu

Alhamdulillah, aku baru sahaja melangkah ke lesen penuh memandu. So, aku nak buat note kalau-kalau ada member yang belum setel lagi. Jadi, begini caranya :

1- Pergi ke Pejabat JPJ 
(kalau di Muadzam Shah, Pejabat JPJ terletak di hadapan UNITEN bersebelahan Hospital)

2- Ambil nombor giliran.
(macam kat tempat aku, ada butang A & B. So, tekan yang berkaitan. Butang A kat situ dia tulis hidupkan lesen and so on. So, aku tekan butang A. Pastu ambil nombor giliran)

3- Pergi ke Kaunter
(Bila nombor dah dipanggil, pergi ke kaunter yang dinyatakan. Kemudian ikut sahaja arahan dia. Dia akan mintak kad lesen dan kad ic )

Bayaran : hidupkan lesen untuk setahun - RM30

aku hidupkan untuk dua tahun, jadi RM60

4- Tunggu sampai kad lesen yang baru siap!

Sangat simple, biar je orang tu buat kerja. Pastu kalau dia tanya apa, jawab je yang berkenaan. Takde apa sgt, itu saja. Dah jangan nervous! Hahahaha (aku je kot yang nervous, buat sendiri lol)

Post a Comment

Komen anda amat saya hargai!

Previous Post Next Post

Contact Form