Instagram : @artotes.co

Tips cantik paling berkesan!

Siapa cakap kita takde peluang untuk cantik? Semua orang boleh cantik tanpa perlu laburkan duit cuma perlu usaha dari hati. Saya dapat tips dari instagram. tapi dia dalam bahasa inggerisa dan "saya cuba" translate ke bahasa kita mengikut fahaman saya. Tips ini sangat berguna pada saya dan untuk kita yang kadang tu tetap tak puas hati walaupun dah cantik rupa!

Jadi, saya akan share beberapa tips mungkin berguna pada saya bila meningkat dewasa!



1- Untuk nak mata cantik, tundukkan pandangan. Kurangkan pandang ajnabi (lelaki bukan muhrim) kalau boleh takyah pandang langsung. Pandangan terjaga, in shaa allah ingatan jadi kuat dan hati bersih juga. (sebab tu orang selalu suruh jaga pandangan, memang nikmat. tak tipu)

2- Untuk cantikkan wajah dan mencerahkan, banyakkan berwudhu'. Jangan kesat muka lepas wudhu', biar dia kering sendiri barulah rasa nikmat berwudhu.

3- Untuk dapatkan keseluruhan tubuh badan yang cantik, pakailah pakaian menutup aurat supaya tubuh kita terlindung dari cahaya matahari yang akan menggelapkan dan merosakkan kulit.

4- Untuk membuang kekotoran di muka juga hati, gunakan sabun yang dipanggil "istighfar". Gunakan sebanyak mungkin means perbanyakkan istighfar walau di mana anda berada. anytime, anywhere boleh cantik!

5- Lepastu untuk penjagaan rambut, bagi mengelakkan habuk melekat pada kulit kepala lalu membentuk sekumpulan kelemumur. Gunakan hijab/tudung untuk melindungi kepala tu. Jangan pakai turban nanti leher kena cahaya matahari dan kulit tak sekata. so, pakailah tudung melabuhi dada. supaya semuanya terlindung dari cahaya matahari dan pandangan tajam si buaya, selamat.

6- Untuk elakkan penyakit yang di sebut "penyakit hati" , selalulah pergi "salon memaafkan orang lain" dan membuat random kindness.


Setakat ni, itu je yang saya faham dan berguna. Itulah tips untuk cantik selamanya. Tak susah pun, tak payah keluar duit tapi dapat income. Nampak tak? Kenapa sibuk nak tandingi product mahal orang lain padahal "product" kita ni lagi "mahal".  Tolong, jangan jadi manusia yang perasan kaya lalu membazirkan duit. okbye, harap membantu.


Post a Comment

Komen anda amat saya hargai!

Previous Post Next Post

Contact Form