Instagram : @artotes.co

#ATileForSeville





Semalam 26/9/2016 , idola saya turun Politeknik Muadzam Shah. Khabarnya ada Hafiz Hamidun dan PU Syed. Saya tahu yang beliau turun muadzam shah daripada post kat ig dia. Masa tu feeling barlari-lari nak pergi tapi hakikat hidup saya...memang takboleh keluar malam, terutamanya event umum macam ni. Habis semua kawan-kawan saya tag pada gambar yang beliau post tu, tapi kawan-kawan semua ada kelas malam. Oh lupa-nak-SPM-dah. Tetiba ada seorang sahabat saya ni whatsapp saya...



Agak-lah terharu hihihi sebabnya dia tahu idola saya datang Muadzam Shah!! dia tahu Heliza Helmi tu idola saya. hehe..Yang saya selalu sebut-sebut dah datang dekat dengan saya. Ini ke yang dinamakan "dekat tapi jauh" ? Takpe, belum rezeki. Inshaallah satu hari nanti mungkin lebih dari menghadiri ceramah dia. Mungkin hari-hari saya akan jumpa dia atau jadi team dia pergi jelajah bumi Islam. Aamiin, tiada siapa yang tahu. Doakan yang baik-baik sahaja. Okay cukup mukadimah ringkas ini.

Dalam sedih yang itu, saya scroll ig sebab nak tengok lah kot ada beliau post suasana kat Politeknik tu. Tapi saya terjumpa post Diana Amir berkaitan #ATileForSeville. Memang saya ikuti perkembangan kak Heliza Helmi, Diana Amir, Fynn Jamal dan Fara Fauzana dalam misi mereka ini. Akhirnya dah di update dalam youtube. Alhamdulillah

Dulu pernah beratusan masjid terbina di Andalusia . Kini bertukar menjadi gereja. Di bandar Seville yang mempunyai 20,000 orang muslim, tiada sebarang masjid yang terbina untuk mereka.


Jadi, kehadiran mereka di bumi Spain itu untuk membina masjid. Ehh bukan masjid yang ada mahar tu. Masjid untuk beribadat . Hihihi. Maka entry ini untuk saya kongsikan dengan "silent readers" saya untuk tontonilah A Tile For Seville di Youtube. Lihatlah perjalanan mereka di sana dan ambil manfaat daripadanya. Inshaallah semoga bermanfaat . Kalau drama korea boleh kira episod, kenapa tidak untuk drama realiti selama 6minit lebih ini?


( Klik Gambar untuk tonton EPISOD 1)

#ATileForSeville




p/s : Saya sangat kagum dengan idola saya, kak Heliza Helmi. Semangat jihad fisabilillah yang ada pada diri dia sangat mendalam. Sangat terharu dan berbangga kerana jadikan dia sebagai idola saya since dia masuk AF5 lagi. (dulu saya minat dia masa AF5 sebab mata dia bulat sama dengan saya. adalah persamaan pada muka ada iras-iras sikit *bukan perasan tapi mungkin kebetulan*. dan harini saya minat dia kerana agama yang ada pada dia ). wallahualam


Post a Comment

Komen anda amat saya hargai!

Previous Post Next Post

Contact Form