Instagram : @artotes.co

Sampai syurga :)

Sabar lah jiwa walau tiada lagi ruang untuk sabar,
Bukanlah sabar namanya jika ada limitnya.

Lihatlah ujian ini sebagai satu anugerah,
Di naikkan darjatmu di sisi Allah atas kesabaranmu,
Sabarlah walau tiada lagi ruang untuk sabar.

Pedih itu sakit,
Sakitnya menahan segala rasa
Kerna yang aku pilih adalah berdiam.

Menahan segala tuturan kata yang tidak enak di ungkapkan,
Teruskan jiwa,
Teruskan sabarmu.

Mungkin ini bahagian aku,
Biarkan ia pedih menikam kalbu,
Tuhan ku, Engkau pasti tahu.
Aku sedang meniti menuju syurga-Mu.

Tak mampu ku ungkapkan,
Tak juga mampu meluahkan,
Tidak juga berharapkan perhatian,
Cukuplah diberi kekuatan kesabaran akan dugaan ini.

Inilah satunya dugaan yang tiada hujungnya.
Inilah dia, istimewa hanya untuk aku :)

Hadiah ini, anugerah terindah.
Moga bertemu golongan-golongan sabar di akhirat nanti.

Ya Allah berkati hidupku, kedua ibu bapa ku dan keluarga ku.
Redhailah hidup ku, aku redha hadiah mu buat ku.
Sabar yang tiada hujungnya,
Sampai syurga.


- by Faezah Mdnor

Khamis, 9.43pm
31/10/2019

Post a Comment

Komen anda amat saya hargai!

Previous Post Next Post

Contact Form