Instagram : @artotes.co

Fourth day (Allah's servant)






Assalamualaikum and hye everyone! Kisah harini, kita skip pagi terus kepada tengahari hahahahahha jangan tanya kenapa. Okay, alhamdulillah done postage today.Lepastu tak banyak aktiviti yang penting aku lakukan harini. More to find spirit and motivation.


So, what i get today?
Harini Allah izinkan aku jumpa satu video motivasi di instagram. Tekan - Video Motivasi Inspirasi kalau nak tengok.Eh nope! Wajib tengok lah guys. Sikit  pun tak rugi, sangat-sangat menyentuh benak fikiran agar pemikiran lebih luas dan berjaya.


Banyak jugak yang berlaku harini dan sepanjang 2019. Bukan sahaja dalam kehidupan aku, malah kehidupan orang lain juga. Tidak manis untuk aku bukak kisah orang lain dalam blog ini. Cumanya, kisah-kisah mereka sedikit sebanyak menyentuh perasaan ini. Pada tarikh harini, Malaysia tahu media banyak menyiarkan tentang apa? Boleh google sendiri kalau nak tahu. Apa yang telah berlaku  menyedarkan aku bahawa it is not only me yang hadap perkara sebegini.It is not  only me yang perlu menerima takdir Allah yang secara amnya, diri ini tidak menyukai perkara tersebut. But you know what? Kau siapa nak cakap suka tak suka? Kau hamba. HAMBA. Pergi buka kamus dewan, apa maksud hamba? Dah lupa diri kau ni. Pandang kiri kanan, semorang berjaya lah konon. Pandang atas bawah, semorang hidup kaya raya. Semorang hidup smooth je. Kau jela yang sempit dihimpit? 

I'm so pity with myself. Bangun please *tampar tampar muka

Kau berpijak di dunia ini sebagai seorang hamba. Hamba Allah. Memang Allah yang mengatur segalanya namun kasih sayang Allah meliputi segalanya. Sakit pedih yang kau rasa hanya untuk sebuah kehidupan yang lebih baik. Yep! sekarang kau tak nampak, sekarang kau rasa sedih. Trust me, ada satu bentuk kebahagiaan menanti di hujung cerita. 

Cerita takkan pernah habis beb. Lepas mati pun ada kehidupan yang lain. You will always walk and walk. Sama ada kau patah hati, kecewa, meroyan and so on. You must always have faith! Bangun bangkit dan teruskan berjalan lagi.  No one yang sanggup korbankan seluruh hidupnya hanya untuk gembirakan hati kau. No one! Sebab dia pun manusia, dia ada life dia sendiri. 

We just share our lives but we don't be the same things. You is you, me is me but when we are together. That's us!

Yang datang, pasti pergi. Yang hidup, pasti mati.
Jodoh, ajal, rezeki, manusia disekeliling kau. 
Pasti datang dan pergi. Pasti, mesti!

Ready to face it. Allah with you.


Berkata syeikh salim bin eid al-hilali,

"Orang mukmin yang sempurna keimanan dan tulus keyakinannya, sentiasa bersyukur kepada Allah pada saat merasai kesenangan dan bersabar atas kesusahan yang menimpanya. Dia sentiasa berada pada posisi keredhaan. Oleh itu, penderitaan yang dialaminya berubah menjadi nikmat dan ujian menjadi anugerah kerana padanya mengandungi banyak pahala dan kesudahan yang baik. "



1 Comments

Komen anda amat saya hargai!

Previous Post Next Post

Contact Form