Instagram : @artotes.co

Hobi baru (Small Drone)


Apa sahaja berkaitan dengan hobi, there is no istilah membazir sebab it make us fun! Tapi kalau sampai beribu-ribu untuk hobi sahaja, okay fine itu membazir (for me)

Aku berangan nak beli drone since Form 5, and now I was 20years old. 3 tahun juga penantian, baru dapat beli padahal harga murah je yang kecil ni. Macam mana aku boleh kenal drone? First time aku tengok drone dalam video Zizan Razak, kau taip je dalam youtube Zizan jumpa UFO. Dia memang propa sikit lol. Masa tu, aku rasa style gila benda yang terbang tu. Hahaha

Aku suka benda yang style, simple, smart camtuh lah. Mostly barang-barang boyish lah kan yang macam tu. Kalau girsl, kekadang macam terlalu euwwww hahahah.
/
So, kenapa aku beli drone / pilih drone sebagai hobi?

First, sebab aku dah lama nak try main benda ni. Hari-hari aku stalk instagram yang jual drone since aku kat matrik pun memang hari-hari aku stalk. Sampaikan masa tu aku memang takde duit langsung, tapi keinginan tu tinggi. Lastly, aku unfollow ig tu. Kekadang aku block ig tu, bila aku ade duit tapi perlu digunakan untuk hidup. Sebab takut aku terbeli sedangkan duit nak guna hal yang lebih penting. HAHA. Second, sebab aku tahu bahawasanya aku kena belajar cara nak control drone supaya dia terbang dengan elok. Memang at first, beribu kali drone ni jatuh and i know that bila nanti aku dpt terbangkan dia normal adalah satu kepuasan dan kejayaan bagi aku! So that, drone ni macam mengajar aku untuk stay educate and don't give up until you see the success <3

For everything i choose to do, i will make sure perkara tu bagi manfaat pada aku. Hatta, benda remeh sekalipun yang aku buat. It must be a reason, why i do that. Bukan sebab saja-saja, suka-suka. Tak. Wajib ada lebih dari satu reason kenapa aku buat perkara itu. Hihiks

/

Hobi korang apa? Jangan cakap tidur eh. sebab aku nak join jugak T.T


Oh ya lupa nak letak details pasal drone yang aku beli ni.

Model : S49 (design batman)
- Small drone
- No camera
- Range 70m
- Flight time 7-8min

Mode : Speed conversion & 360 Eversion 

Harga : RM 70 + Rm10(SM) ------ Promosi Raya, Harga Asal RM90
Instagram : quadtech_official

Model ni khas untuk beginner macam aku, harga pun memang paling murah diantara drone yang lain. Ofkos aku buat main dalam rumah je. Hahaha



1 Comments

Komen anda amat saya hargai!

  1. ayo segera bergabung dengan kami hanya dengan minimal deposit 20.000
    dapatkan bonus rollingan dana refferal ditunggu apa lagi
    segera bergabung dengan kami di i*o*n*n*q*q

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form