Saturday, 10 October 2015

KEM (PL2015) HARI KETIGA

HARI KETIGA (teruskan perjalan ke TAPAK PERSINGGAHAN KEDUA)

7.00 pagi :  bangun kemas khemah. oh ya khemah kitorg ialah poncho atau baju hujan. (fikirlah baju hujan dijadikan khemah) logik ke tak. (hadamkan je)  okay. pagi tu kena kemas barang apa semua, lepastu masak untuk perjalanan pagi tu. macam biasa la, korek lubang letak kayu tiup api dan pagi tu aku chef. Menu : roti celup telur dan goreng! yey. Haha, dah siap makan cecepat dan kitorg semua pun teruskan perjalanan menuju checkpoint seterusnya. belanja gambar chef!



maaf! aku pun tak sggup tgok muka sendiri. (selekeh af)



rasanya takde apa jadi hari ketiga ni. macam biasa, kitorg sampai ke TAPAK PERSINGGAHAN KEDUA. kitorg bertapak dan tidur kat situ. kalini tapak kitorg lain sikit. Tapak pertama dia asingkan laki dengan perempuan. Tapak kedua, satu kumpulan satu tapak. so, kitorg dirikan tiga khemah. Satu khemah untuk lelaki, dua khemah untuk perempuan. Oh ya, aku kumpulan 2 ada 10ahli (4lelaki, 6perempuan)

depan khemah kitorg, buat dapur untuk masak. bau asap lah khemah tu.



Ringkasan AKTIVITI HARI KETIGA .


- kitorg kena redah sungai , redah hutan untuk pergi ke hilir sungai.
(hilir sungai bersih dan jernih air dia. tempat kitorg berkhemah (hulu sungai) , air keruh beb)

-dari hilir sungai tu, yg tak pandai berenang kena pakai PFD (jaket pelampung).
ofkos lah aku pakai. masuk kolam renang yg dalam pun aku dah rasa lemas.

-semua peserta baring atas air tu dan hanyut bersama sama sampai ke hulu sungai (tempat kitorg berkhemah)

- sepanjang hanyut bwk dek air sungai yg deras tu, byk kali tersagat kena batu. sakit dol!
(aku hanyut sensorang, tak berani nak pegang org)

p/s : takde gambar kitorg hanyut pakai PFD. (sedihh)







 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI